به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، حمید طهماسبیخو در نشست با اصحاب رسانه در حاشیه تور رسانهای بازدید از پروژههای صنعت برق در خصوص اظهار کرد: در سال 1401 تنها 25 کلید هوایی قابل کنترل از راه دور در شبکه فعال بود.
وی افزود: با حمایتهای مدیریت ارشد و تلاش بیوقفه همکاران، این تعداد در پایان سال 1402 به 109 دستگاه رسید و در پایان سال 1403 تعداد کلیدهای هوشمند ما به 201 دستگاه رسیده است که همگی قابلیت فرمانپذیری از راه دور دارند.
معاون بهرهبرداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: این تجهیزات با اتصال به مرکز کنترل و مانیتورینگ شبکه به ما این امکان را میدهند که بدون اعزام نیروی عملیاتی، در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به قطع یا وصل برق، تشخیص محل اتصالی و اجرای مانورهای فنی اقدام کنیم.
وی به دیگر اقدامات شاخص در حوزه هوشمندسازی از جمله نصب نشانگرهای اتصالی (GSM) اشاره و ابراز کرد: این سیستم مسیر بروز خطا را از طریق پیامک به اپراتور اطلاع داده و باعث تشخیص سریعتر محل حادثه میشود.
طهماسبیخو افزود: همچنین طی دو سال گذشته، بیش از 560 نقطه مانوری در شبکه ایجاد شده که نقش مهمی در بروزرسانی و پایداری شبکه توزیع، بهویژه در مناطق شهری مانند همدان، داشته است.
وی با تأکید بر نقش اتوماسیون در کاهش خاموشیها عنوان کرد: بر اساس شاخصهای عملکرد، میزان انرژی توزیعنشده در استان طی سال 1403 نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است، همچنین میانگین زمان خاموشی مشترکین از 0.87 دقیقه به 0.69 دقیقه کاهش یافته که نشان از اثربخشی اقدامات در بهبود کیفیت خدمات دارد.
معاون بهرهبرداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در بخش پاسخگویی به مشترکین نیز اقدامات گستردهای صورت گرفته است، مرکز فوریتهای برق با بهرهگیری از سیستم هوشمند پاسخگویی، قادر است بهصورت همزمان به 300 تماس ورودی پاسخ دهد و بدون نیاز به تماس اپراتور، پیامک اطلاع رسانی برای مشترکین ارسال کند، این سیستم بر بستر GIS توسعه یافته و امکان شناسایی دقیق آدرس، نوع مشکل و نزدیکترین گروه عملیاتی را فراهم کرده است.
وی بیان کرد: با برنامهریزیهای انجام شده، در سال آینده تعداد نقاط کنترلپذیر شبکه از 520 به 620 نقطه افزایش خواهد یافت، این مسیر تحولی، ما را در زمره 10 شرکت برتر کشور در حوزه هوشمندسازی شبکه برق قرار داده است که امیدواریم با تداوم این روند، بتوانیم به استانداردهای بینالمللی در کیفیت خدمات برقرسانی نزدیکتر شویم.
انتهای پيام/