نشریه الکترونیکی پیک توزیع شرکت توزیع نیروی برق استان همدان

خبر ویژه
مدیر امور دو برق همدان خبر داد

هزینه‌کرد 2 میلیارد تومان اعتبار برای بهینه‌سازی شبکه‌های برق روستایی همدان

 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، امیرحسین بختیاری در تور رسانه‌ای اصحاب رسانه در بازدید از تاسیسات توزیع برق روستای ایوک همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی موضوع خدمت‌رسانی به روستاها از اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت‌ها بوده و در دولت سیزدهم این موضوع  بیش از پیش مورد تاکید و در اولویت کار ما قرار دارد.

وی به اقدامات حوزه برق در روستاها اشاره و بیان کرد: شبکه برق برخی روستاها دارای عمر بالایی است که نیازمند اصلاح شبکه است.

مدیر امور دو برق همدان افزود: فرسودگی تجهیزات برق در شبکه روستاها و همچنین پایه‌ها، تجهیزات و تاسیساتی که به دلیل بهسازی، جدول‌گذاری و تعریض معابر روستایی در داخل معبر قرار گرفته‌اند از مشکلات حوزه برق در روستاها است که در راستای رفع این مشکلات، بخشی از اعتبارات عوارض روستایی به اصلاح این موارد تخصیص می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه برق روستایی سال گذشته و امسال اقدامات مختلفی انجام شده که نمونه آن در روستای ایوک بود و تمام شبکه این روستا بهسازی شد، اضافه کرد: از جمله اقدامات انجام شده در این روستا اصلاح و تعویض پایه‌ها، احداث پست جدید و استاندارد، بازگشایی معابر با جابجایی پایه‌ها بود که به طور کامل پست و تیرهای برق اصلاح و بهینه شد و این امر باعث رضایت مردم این روستا شد.

بختیاری با تاکید بر اینکه در راستای بهینه‌سازی شبکه‌های برق روستایی سال گذشته 2 میلیارد تومان اعتبار از محل عوارض روستایی هزینه شد، تصریح کرد: سال 1400 نیز اعتباری در این حوزه تخصیص یافت و مشکلات شناسایی شده در حد مقدورات رفع شد.

وی با اشاره به اینکه تمام روستاهای بالای 10 خانوار همدان از نعمت برق برخوردار هستند، گفت: ترمیم و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی از اولویت‌های شرکت توزیع برق استان است.

مدیر امور دو برق همدان در ادامه تعمیرات شبکه‌های برق را از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه برق دانست و افزود: هر ساله اعتباراتی در این زمینه برای بهینه‌سازی شبکه‌ها تخصیص داده می‌شود اما باز هم جای کار دارد چرا که برخی شبکه‌ها فرسوده و قدیمی بوده و در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: افزایش قابلیت اطمینان یکی از حوزه‌های کاری ما است که هرساله بخشی از این شبکه‌های فرسوده اصلاح و تعویض می‌شود.

بختیاری با اشاره به سرقت انرژی و تجهیزات شبکه‌های برق از روستاها یادآور شد: با برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته این موضوع نیز مدیریت و شبکه برق بهینه‌سازی می‌شود چراکه تمام دغدغه و رسالت ما تأمین برق پایدار و مطمئن برای مشترکین است.

وی با بیان اینکه تمرکز بر مشتری‌مداری و ارتباط دوسویه و پایدار از محورهای اصلی کار ما است، خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و با ارسال پیام به مشتری، اپلیکیشن «برق من» و سامانه تلفنی 121 مشتری‌مداری مورد توجه قرار گرفته است و در مرکز پاسخگویی اتفاقات عملیات همزمان می‌توان پاسخگوی 270 نفر از مشتریان بود.

انتهای پیام/