مقاله
کد مطلب:  70تاریخ انتشار:  22 تیر 1393 - 12:46
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
 كنترل مقاوم موتور القايي اشباع پذير نسبت به تغييرات بار

عنوان مقاله: كنترل مقاوم موتور القايي اشباع پذير نسبت به تغييرات بار

چكيده مقاله:

در اين مقاله يك طرح كنترلي پايدار براي كنترل سرعت موتور القايي با استفاده از روش كنترل مد لغزشي معرفي شده است . در اين روش كنترلي، سرعت توسط حلقه كنترل خارجي كنترل شده و از روش كنترل برداري در حلقه كنترل داخلي نيز استفاده شده است. ابتدا روش كنترل مد لغزشي معرفي شده است، سپس چگونگي بكارگيري اين نوع كنترل كننده در ساختار سيستم كنترلي نشان داده شده است. در ادامه قانون كنترلي و حوزه تعريف پارامترهاي كنترل كننده مد لغزشي مشخص شده است . پس از اينكه سيستم كنترلي مورد نظر محقق شد، پاسخ دينام يكي و عملكرد آن با طرح متعارف كنترل برداري كه از كنترل كننده PI در حلقه خارجي كنترل سرعت استفاده مي شود، با شبيه سازي و انجام آزمايش عملي مقايسه شده است . سپس به تأثير مقادير پارامترهاي كنترل كننده بر عملكرد درايو پرداخته شده است و در نهايت برخلاف ساير شبيه سازي ها كه از پديده اشباع مغناطيسي در مدل سازي موتور صرفنظر مي گردد، اين پديده درنظر گرفته شده و مجدداً رفتار ديناميكي هر دو ساختار كنترلي كه از كنترل كننده هاي مد لغزشي و PI بهره برده اند، با يكديگر مقايسه شده است.

دانلود: 98-f-aci-955.pdf

نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*